Мідна шина М1 20х3 мм - профіль з різних сплавів міді, у якого довжина багато разів перевищує ширину, а товщина всього кілька міліметрів. Виробництво смуг мідних походить з марок міді М3р, М3, М1р, М1, М2р, М2 згідно з ГОСТ 1173-2006 та ГОСТ 859-2001. Відповідно до технічних умов, габарити відповідають певним встановленим розмірам.
У процесі виробництва металу та деталей з різних сплавів усі товари було прийнято класифікувати, щоб спростити процес розуміння між різними підприємствами та покупцями та з метою скорочення маркування виробів.
За матеріалом та його станом:
напівтверде (П);
тверде (Т);
м'яке (М).
За способом виготовлення:
гарячекатані (Г);
холоднокатані (Д).
За підсумковою довжиною товару:
немірна (НД),
кратна мірна (КД).
Шини знаходять широке застосування під час проектування та створення різного електроустаткування, потужних силових систем, шинопроводів, розподільників тощо. Крім того, високі антикорозійні властивості міді та технологічність обробки матеріалу дозволяють використовувати шини як заготовки для виготовлення різної фурнітури, деталей, матеріалу для дизайнерських проектів. У поєднанні з листовою міддю, шини використовуються як будівельно-оздоблювальні матеріали, наприклад при виготовленні мідної покрівлі.
Мідна шина є основним продуктом для використання в електричних панелях та автоматичних вимикачах, які проводять великий струм.
Цей матеріал може мати широкий спектр застосування. Від електрощитів низької напруги до потужніших шаф і розподільних щитів.
Застосування міді для цієї роботи не випадкове, адже це шляхетний матеріал із відмінною електропровідністю. Доказом цього є його застосування у більшості електричних та електронних кабелів у різних сегментах, від промислових установок до електронних компонентів.
Що таке мідна шина?
Мідні електричні шини характерні проведення електричного струму. В основному це суцільні мідні стрижні, зазвичай електролітичні.
Ізольована мідна шина є найбезпечнішою моделлю для використання у розподілі електроенергії, а це означає, що продукт ефективніший у запобіганні коротким замиканням.
Таким чином, цей автобус забезпечує максимальну безпеку під час роботи з електричними панелями, що робить його чудовим варіантом для більшості компаній.
Застосування провадиться тільки в електричних ланцюгах. Ізольована шина має ізоляцію 1 кВ і виготовлена з вогнестійкого жорсткого поліуретану - ще одна корисна функція на випадок короткого замикання.
Таким чином, частини, на які впливає електричний струм, повністю ізольовані, ефективно виконуючи свою роль через мідь, але гарантуючи безпеку тих, хто залучений до процесу.
Неізольована мідна шина
Неізольовані мідні шини здатні проводити велику кількість електричного струму, і з цієї причини вони в основному вставляються в середовища, в яких не буде частого звернення та присутності людини.
У цьому типі автобуса тільки спеціалізовані фахівці мають право надавати послуги, оскільки вони здатні та навчені працювати відповідно до стандартів безпеки, необхідних для роботи.
Нейтральна шина та земля
Є ще нейтральна та заземлююча шини, які використовуються в особливих вимогах для кожного типу провідника, згаданого вище.
Вони необхідні для забезпечення безпеки, оскільки вони запобігають короткому замиканню та займанню всієї електроустановки, що може поставити під загрозу всю безпеку навколишнього середовища і навіть викликати пожежі в залежності від електричного розряду, типу навколишнього середовища та його умов.
На практиці ці шини призводять до витоку електричного розряду на землю. Нейтральний тип, наприклад, використовує клемні дроти для з'єднання нульової точки кожного ланцюга, тобто в точках, де є різниця потенціалів між фазами панелі.
Найчастіше всі дроти, кабелі та шини виготовляють із 2 матеріалів: алюмінію та міді. Всі професійні електрики радять вибирати мідні провідники, тому що мідь, на відміну від алюмінію, має більш високу механічну міцність, має високу гнучкість, завдяки чому дуже просто проводити монтаж мідних провідників, вона чудово стикується з іншими провідниками (мідними) і не окислюється. Алюміній, хоч і має приблизно подібні до міді параметри, на повітрі дуже швидко окислюється, що суттєво погіршує його провідність. Крім того, при з'єднанні алюмінієвих провідників з провідниками з інших матеріалів утворюється гальванічна пара, яка стимулює розвиток корозії, і провідник буде швидко руйнуватися. Саме тому рекомендується використовувати мідь, незважаючи на дешевизну алюмінію.
Шина мідна, як і будь-який інший матеріал, має свої характеристики та типи, всі вони регламентуються ГОСТ 434-78. Почати варто з поділу шин на тверді та м'які:
Тверді (ШМТ). Застосовуються рідше ніж м'які. Виготовляється із звичайної міді, має нижчупровідність, ніж м'які шини. Шина мідна ШМТ використовуються в місцях, де потрібно забезпечити міцність та нерухомість шинопроводу.
М'які (ШММ). Набули широкого поширення у всіх галузях промисловості: від авіабудування до металургії, у побуті, у космічній галузі тощо. Для виготовлення використовується м'яка мідь марок М1, М1М, М2 тощо.
Мідна шина із безкисневої міді (ШМТВ). Це особливий сплав міді, який не має у своєму складі оксидів. На даний момент усі брендові виробники виготовляють продукцію саме з такої міді. Вона має кілька переваг перед звичайною: немає жорстких умов для термообробки, не відбуваються випаровування міді при нагріванні провідника, менш ламка та крихка. Однак ціна на такі вироби дуже висока і не виправдовує їх купівлю.
Шину електротехнічну підбирають не лише за матеріалами, а й за умовами її застосування. Так, луджена застосовується в електротехнічних установках, що знаходяться у вологих умовах (вулиця, навіс, вологе приміщення). Часто такі провідники використовують на підстанціях для переходу з трансформаторів і вимикачів елегазових. Шина мідна гнучка може бути як плетеною, так і плоскою (у формі смуги). Застосовують шини мідні гнучкі для монтажу шинопроводів різних установок, тому що вони мають високу провідність і механічну міцність. Інший різновид шина - плетена мідна гнучка ізольована.
Кожен тип шин має свій переріз (всі можливі перерізи вказані в ГОСТ 434-78), проте при необхідності ряд фірм може виготовити електротехнічну шину нестандартних розмірів. Для цього необхідно скласти специфікацію та накреслити креслення такої нестандартної деталі. Без специфікації виготовлення за індивідуальними розмірами важко, крім того, таку деталь не можна застосовувати у промислових установках.
Переваги
Мідь – це такий метал, який сам по собі включає купу плюсів. Тому мідна шина має багато особливостей. Наприклад, вона добре проводить як тепло, і електроенергію. Також їй не страшна корозія, адже вона має чудову стійкість до подібних утворень. Мідна шина має чудову податливість до різних видів механічної обробки, зварювання та різання.
Характеристики
Товщина мідної шини варіюється і може бути від чотирьох до тридцяти міліметрів, а ширина від шістнадцяти до ста двадцяти міліметрів. Її довжина може бути від двох до шести метрів. У процесі виготовлення шину з міді піддають спеціальній обробці, яка передбачає заокруглення кутів у поперечному перерізі металовиробу. Здебільшого мідні шини виготовляються із міді, що має маркування «М1».
Безкисневі мідні шини
Існують мідні шини, які виготовляються із безкисневої міді. Використовують їх для виготовлення космічного та вакуумного обладнання. Також такі металеві вироби можна виявити у деяких розподільчих пристроях, лінійних прискорювачах, надпровідниках та електронних приладах. Варто зазначити, що безкисневі мідні шини є незамінними у сфері мікроелектроніки, а також в атомній енергетиці.
Характеристики мідних шин
Сировиною для виготовлення служить катанка, сортовий прокат, зливки, заготівля. Якість вихідної сировини має відповідати ГОСТ 859-2014, бути не нижчою за марку М1. Марки М2 та інші допускаються у виробництво за ТУ.
Розміри мідних шин регламентовані ГОСТ 434-78. У ГОСТ прописані нормативні розміри за шириною та товщиною, радіуси закруглення кутів та відхилення від нього. Допустима довжина шин 3-6 метрів, але за погодженням сторін допускається довжина 2 метри.
Шини повинні мати дефектів, перевищують граничне відхилення після контрольної зачистки. Допускається наявність невеликих слідів окислення чи змащення поверхні. ГОСТом регламентовано серповидність. При згинанні твердих шин ШМТВ не повинні з'являтися тріщини та розшарування.
Механічні властивості та питомий опір регламентований ГОСТ 434-78.
Маркування та пакування шин проходять за ГОСТ 18690-2012. Кожна бухта маркується ярликом, на якому вказано товарний знак виробника, умовне позначення продукції, дату виготовлення, номер партії, тавро ТК, ГОСТ 18690-2012.
Виробник несе гарантійні зобов'язання продукції. Якщо не порушуються умови зберігання та транспортування, гарантія з моменту виробництва на шини ШМТ та ШМТВ – півроку, ШММ – рік.
На що впливають марки міді?
Марки міді відрізняються складом та кількістю домішок. У нормальних умовах експлуатації вміст кисню лише на рівні 0,08 — 0,001% впливає властивості шин. Негативний вплив помітний лише за умови високих температур, тому при високотемпературній експлуатації вибирають безкисневі, рафіновані марки міді.
Вісмут, цинк, свинець, кадмій, інші легкоплавкі домішки та кисень ускладнюють зварювання та паяння. У процесі нагрівання утворюються зони крихкості. З технологічної точки зору в цьому випадку переважна безкиснева мідь.
Вміст срібла на рівні 0,05% зменшуєтьсяе повзучість міді без втрати електропровідності, а також вдвічі підвищує температуру ректисталізації міді.
Характеристики та застосування електротехнічної мідної шини
Мідна електротехнічна шина являє собою металопрокатний виріб, що володіє відмінною провідністю і хорошими параметрами з експлуатації.
За своєю будовою мідна електротехнічна шина - це смуга, виготовлена з міді високої чистоти, або вироблена з переплетених провідників, що мають круглий перетин. Дві ці форми найпопулярніші.
Мідні шини є заготовками для виготовлення різноманітних допоміжних та кріпильних деталей, що використовуються у системах енергозбереження. При цьому вони також застосовуються в багатьох галузях промисловості, радіотехніці та побутовому будівництві.
Такий метал, як мідь, має відмінну теплопровідність і електропровідність. При цьому він має високу корозійну стійкість та приваблює багатьох своїми технологічними якостями. Прокат із міді, включаючи мідну смугу та стрічку, характеризується відмінною пластичністю, податливий до будь-яких видів зварювання. Цей матеріал після утилізації можна використати повторно.
Вага мідної шини залежить від її товщини, ширини та довжини. Наприклад, вага одного погонного метра електротехнічної мідної шини 50х5 – 2,23 кг, 40х4 – 1,43 кг, 100х10 – 8,91 кг, 120х10 – 10,69 кг, а вага мідної шини 15х3 – 400 грам.
Мідна шина має гарну пластичність, високу стійкість до процесів корозії, теплову та електричну провідність.
Марка металопрокату говорить про чистоту сплаву, його легуючі елементи і вказує на особливості методів виготовлення.
Мідна шина М0б (безкиснева)
Мідна шина маркування М0б являє собою смугу, виготовлену зі сплаву безкисневої міді, що не містить домішок, або містить, але в найменших кількостях. Дана продукція добре піддається обробці температурами, всілякому зварюванню та пайці високими температурами.
Мідні шини М1 та М2
Шини з міді маркування М1 або М2 виготовляються з сировини, що містить кисень і вимагає спеціальних умов для обробки зварюванням або паянням. Дані вироби податливі до деформації в гарячому або холодному стані і відрізняються високою зносостійкістю після тривалого використання.
Відповідно до стану матеріалу, можна купити мідну шину електротехнічну тверду – ШМТ, або м'яку – ШММ.
Тверді мідні шини використовуються менш часто, ніж м'які. Вони виробляються зі звичайного сплаву міді та мають нижчу провідність у порівнянні з м'якими шинами. Мідна шина ШМТ застосовується в областях, що вимагають забезпечення міцного та нерухомого шинопроводу.
М'яка мідна шина ШММ завдяки своїм експлуатаційним параметрам здобула широку популярність у найрізноманітніших сферах промисловості: починаючи з авіабудування та металургійної галузі та закінчуючи побутовими та космічними напрямками.
У цих областях застосовуються м'які марки міді М1, М1М, М2 та ін.
Мідна шина з безкисневої міді
Мідна шина з безкисневої міді (ШМТВ) є продуктом металопрокату, виготовлений зі сплаву міді, який не містить у своєму складі оксидів.
На сьогоднішній день всі передові виробники для виготовлення своєї продукції використовують цю мідь, оскільки вона має низку переваг у порівнянні з міддю інших марок.
Безкиснева мідь не потребує спеціальних умов для термічної обробки, при нагріванні не відбувається випаровування, менш тендітна та ламка. Але ціна на мідні безкисневі шини — невиправдано висока.
Металопрокат має чисту поверхню, рівними обрізаними краями без загину бічних кромок і явних задирок. Звичайна якість обробки та нормальна точність виробництва по ширині та товщині, матова та рівна поверхня.
Електротехнічні мідні шини мають ряд переваг, завдяки яким стали популярні і застосовуються як допоміжна сировина для електротехніки:
— вони зручні та прості у монтажі та демонтажі;
— мають конструкційну універсальність;
- відрізняються гнучкістю, що дозволяє зберігати виробам із міді всі позитивні параметри у стані деформації;
— потребують високих температурних режимів для свого плавлення (понад 1000 градусів за Цельсієм). Це гарантує певну пожежну безпеку;
- відрізняються пластичною міцністю;
— мають антикорозійні властивості;
- Довговічні;
- при виробництві мідної шини застосовують сплави міді категорії М1 (99,9% мідного складу) з наявністю легуючих елементів, найчастіше титану, які збільшують пластичність готових виробів;
— на ринку цього товару є електротехнічні шини з міді, які абсолютно підготовлені для електромонтажних робіт вузького напрямку. Вони мають спеціальні закінчення з отворами для кріплень універсального характеру та заводською ізоляцією, що передбачає потрібний показник безпеки тих чи інших систем.
Переваги електротехнічних мідних шин
В основному шини, кабелі та дроти виготовляються з таких металів,як мідь чи алюміній.
Але кваліфіковані електрики віддають перевагу виключно мідним провідникам, оскільки вони, у порівнянні з алюмінієвими шинами, мають більш високий рівень механічної міцності, мають гарну гнучкість, за рахунок чого полегшується робота з монтажу провідників з міді. При цьому, вони легко зістиковуються з іншими провідниками (з міді) і не піддаються окисленню.
Хоча алюмінієвий сплав за своїми характеристиками приблизно схожий з мідним, на повітрі він схильний до окислення, за рахунок чого погіршується провідність виробів.
Також, якщо виробляти з'єднання провідників з алюмінію з провідниками з міді чи інших матеріалів, утворюється гальванічна пара. Вона прискорює процес розвитку корозії, що призводить до руйнації провідника.
Це і є головною причиною того, чому в роботах слід використовувати вироби з міді, а не дешевшого алюмінієвого сплаву, особливо, в контакті з мідним провідником.
Розміри та маркування мідних шин
Електрична мідна шина виготовляється товщиною від 4 мм до 30 мм та шириною від 16 мм до 120 мм. Довжина смуг, які можна купити, знаходиться в межах від 2 м до 6 м. При виробництві обов'язково відбувається заокруглення кутів у поперечному перерізі виробу.
В основі виробництва електротехнічних мідних шин лежить мідь маркування М1 і більше де домішки становлять не більше 0,05% від загальної маси.
У випадку, коли виріб виготовлений з міді безкисневої, позначення додається четверта літера B.
Застосування мідних шин
Шини з міді часто застосовуються для монтажних магістральних шинопроводів або тролейних. Готова продукція дає можливість економити електрику, відрізняється легкістю, довговічністю та високою міцністю в експлуатації.
Вони використовуються у всіляких електричних установках. Наприклад, в низьковольтному устаткуванні електротехнічні мідні шини застосовують для стикування з електричними ланцюгами.
У високовольтному устаткуванні вони можуть використовуватися в областях, які потребують малого реактивного та активного ланцюгового опору.
Шини, виконані з безкисневої міді, використовуються для виробництва космічного та вакуумного обладнання. Вони лежать в основі розподільних пристроїв, лінійних прискорювачів, надпровідників та електронних приладів. Дані вироби з міді популярні та незамінні в галузі мікроелектроніки, в атомній енергетиці, будівельній сфері та ювелірному виробництві.
Основні види та типи електротехнічних шин
Електротехнічна шина - це провідник з низьким опором (активним та реактивним), до якого можуть приєднуватися окремі електричні ланцюги (у низьковольтних установках та мережах) або високовольтні пристрої (електричні підстанції, високовольтні РУ тощо). Використання шин забезпечує економію площі установки, матеріало- та трудовитрат.
Як основний матеріал для виготовлення електротехнічних шин зазвичай використовують алюміній і мідь.
Виробництво шин регламентується низкою ГОСТів та технічних умов:
ГОСТ 15176-89 Шини пресовані електротехнічного призначення з алюмінію та алюмінієвих сплавів. Технічні умови.
У ГОСТі регламентуються параметри, відповідно до яких мають виготовлятися алюмінієві шини — товщина, ширина, довжина, площа поперечного перерізу, діаметр круги та відповідна їм маса на 1 метр для готових шин.
Вказуються допустимі граничні відхилення від зазначених величин, марки алюмінію, вимоги до якості, зовнішнього вигляду, механічних та електричних параметрів. Наводяться правила маркування, пакування та прийому шин даного типу.
ГОСТ 434-78 Дріт прямокутного перерізу та мідні шини для електричних цілей. Технічні умови. У стандарті вказані номінальні розміри та розрахункові перерізи мідних шин, марки міді, питомий електричний опір та граничні відхилення розмірів.
Наводяться допустимі довжини шин і маси бухт, і навіть можливі відхилення даних величин. Висуваються вимоги до матеріалу виготовлення шин, зовнішнього вигляду готових виробів (допустимі дефекти, кольори).
Викладено правила упаковки, транспортування та зберігання, приймання та випробувань.
ГОСТ 10434-82 З'єднання контактні електричні. Класифікація. Загальні вимоги.
Наведено класифікацію контактних з'єднань за такими параметрами як: область застосування, кліматичне виконання та категорії розміщення електротехнічних пристроїв, конструктивне виконання.
Вказані вимоги до конструкції, електричних та механічних параметрів, надійності та безпеки залежно від класифікації. Дано посилання на ряд супутніх ГОСТів.
ГОСТ 8617-81 Профілі пресовані з алюмінію та алюмінієвих сплавів. Технічні умови. Наведено класифікацію профілів даного типу (за типом, за станом матеріалу та типом міцності).
Дано посилання на ГОСТи з номінальними розмірами, вказані величини граничних відхилень.
Описано технічні вимоги до марок алюмінієвих сплавів для виготовлення профілів, до механічних властивостей.допустимих дефектів, якості поверхні та зовнішнього вигляду готових виробів. Описано умови транспортування та зберігання, правила приймання, методи випробувань.
ТУ 1-5-009-80 Шини електротехнічні із алюмінієвих сплавів.
Мідні шини: характеристики, види, застосування
У житлових будинках мідні шини встановлюються в електрощити розподілу. Все тому, що мідь має високу електропровідність, витримує перепади температур, а її робоча напруга досягає 1000 В.
Характеристики мідних шин
Сировиною для виготовлення служить катанка, сортовий прокат, зливки, заготівля. Якість вихідної сировини має відповідати ГОСТ 859-2014, бути не нижчою за марку М1. Марки М2 та інші допускаються у виробництво за ТУ.
Розміри мідних шин регламентовані ГОСТ 434-78. У ГОСТ прописані нормативні розміри за шириною та товщиною, радіуси закруглення кутів та відхилення від нього. Допустима довжина шин 3-6 метрів, але за погодженням сторін допускається довжина 2 метри.
Шини повинні мати дефектів, перевищують граничне відхилення після контрольної зачистки. Допускається наявність невеликих слідів окислення чи змащення поверхні. ГОСТом регламентовано серповидність. При згинанні твердих шин ШМТВ не повинні з'являтися тріщини та розшарування.
Механічні властивості та питомий опір регламентований ГОСТ 434-78.
Маркування та пакування шин проходять за ГОСТ 18690-2012. Кожна бухта маркується ярликом, на якому вказано товарний знак виробника, умовне позначення продукції, дату виготовлення, номер партії, тавро ТК, ГОСТ 18690-2012.
Виробник несе гарантійні зобов'язання продукції. Якщо не порушуються умови зберігання та транспортування, гарантія з моменту виробництва на шини ШМТ та ШМТВ – півроку, ШММ – рік.
У нас ви можете купити Мідна шина М1 20х3 мм, за найвигіднішою ціною в Україні. Широкий асортимент продукції дозволяє нам швидко та якісно виконувати будь-які замовлення, допомагаючи виконати будь-які будівельні роботи вчасно.
Немає питань про даний товар, станьте першим і задайте своє питання.