Миколаїв бабіт Б16, Б83, олово О1, О1ПЧ, припій ПОС40, ПОС61 доставка
Бабіт — антифрикційний ливарний сплав на основі олова, з додаванням міді, свинцю, сурми та інших компонентів, що легують, призначений для використання у вигляді шару залитого або напиленого по корпусу вкладиша підшипника ковзання.
Структура бабіту складається з дрібних твердих металевих кристалів, розсіяних у м'якшому металі, і, по суті, є композитним матеріалом з металевою матрицею. У міру зносу підшипника м'якіший метал стирається, створюючи м'яку мастило між виступаючими твердими кристалами, які і утворюють фактичну поверхню ковзання. Якщо бабіт на основі олова, що становить м'яку матрицю, то при терті без мастильного матеріалу олово плавиться і діє як мастило, захищаючи підшипник від повної відмови.
Температура плавлення більшості марок бабітів – 300-440 °C.
Бабіт, основу якого становить олово, - марки Б88, Б83, Б83С (закордонні марки SAE11, SAE12, ASTM2) - використовують, коли від антифрикційного матеріалу потрібні підвищена в'язкість та мінімальний коефіцієнт тертя. Олов'яний бабіт у порівнянні зі свинцевим має більш високу корозійну стійкість, зносостійкість і теплопровідність.
Бабіти на основі свинцю - марки Б16, БН, БСб, БКА, БК2, БК2Ш (закордонні марки SAE13, SAE14, ASTM7, SAE15, ASTM15) - мають більш високу робочу температуру, ніж бабіти на основі олова. Бабіти на основі свинцю застосовуються для підшипників дизельних двигунів, прокатних станів.
Свинцовокальцієвий бабіт використовують у підшипниках рухомого складу залізничного транспорту.
Усі бабіти мають істотний недолік - низький опір втоми, що знижує ресурс підшипника. Через невисоку міцність бабіти можуть успішно експлуатуватися тільки в підшипниках, що мають міцний сталевий (чавунний) або бронзовий корпус. Зазвичай тонкостінні підшипникові вкладиші автомобільних двигунів внутрішнього згоряння виготовляють штампуванням з біметалічної стрічки, що виготовляється на безперервній лінії заливки.
Тривалість роботи підшипників залежить від товщини бабітового шару, залитого на сталевий вкладиш. Зменшення товщини шару збільшує термін служби підшипника.
Деякі марки бабіта
Бабіт (Б83) - сплав, що складається з наступних елементів: Sn (83%); Sb (11%); Cu (6%) - для підшипників, що працюють при середніх навантаженнях. Допустимий робочий тиск [Pm]: 10-15 МПа.
Бабіт (Б16) - сплав, що складається з наступних елементів: Sn (15-17%); Sb (15-17%); Cu (1,5-2,0%); Pb (інше) - для моторно-осьових підшипників електровозів, колійних машин, деталей паровозів та іншого обладнання важкого машинобудування. Допустимий робочий тиск [Pm]: 10 МПа.
Бабіт (СОС6) - сплав, що складається з наступних елементів: Zn (5,5-6,5%); Sb (5,5-6,5%); Pb (інше) - призначений для підшипників, що працюють при високих навантаженнях (понад 20 МПа) і температурі більше 300 градусів, для підшипників автомобільних дизельних двигунів.
Основні марки бабіта та їх призначення
Виготовлення бабіту регламентовано ГОСТ 1320-74. Бабіт формується в чушки, призначені для створення антифрикційного шару та заливання підшипників, вкладишів та інших деталей.
Маркування ґрунтується на хімічних компонентах сплаву.
Найціннішою з точки зору здачі в переробку є бабіт Б88, що має у складі 88% олова, сурму і нікель як легуючі компоненти, а також кадмій і нікель. Застосування бабітаданної марки орієнтоване на механізми з турбінним обертанням (парові та дизельні двигуни, турбокомпресори).
Б83 і Б83С також відносять до досить дорогих типів вторинної сировини. У складі є близько 83% олова, 12% сурми, близько 6% міді. Літера «С» у маркуванні вказує на наявність у складі свинцю. Унікальний склад дозволяє застосовувати Б83С як тверде мастило в робочих агрегатах, де діє ударна сила.
Марка Б16 має у своєму складі від 65 до 70% свинцю, вміст олова та сурми однаково (від 15 до 17%), та близько 2% міді. Сплав призначений для заливання підшипників водного та залізничного транспорту, компресорах, дробильних установках та моторах низької потужності, парових турбінах та млинах трубного або кульового типу.
Бабіт БН містить близько 10% олова, понад 70% свинцю, а як додаткові добавки виступають мідь, кадмій, нікель, Стибій або миш'як. Міцні підшипники використовують для дизельних компресорів та генераторів.
Максимальна кількість (90%) свинцю присутня у бабіті марки БС6. Його застосовують у вузлах та деталях тракторних двигунів.
Сучасне виробництво пропонує велику кількість марок з різними варіаціями з'єднань. Кожна добавка змінює властивості антифрикційного матеріалу.
Нікель позитивно впливає на зносостійкість.
Кадмій збільшує стійкість матеріалу до корозії.
Мідь збільшує ударну в'язкість та твердість.
Стибій підвищує міцність сплавного з'єднання.
У каждой марки матеріалу своя сфера використання. З технологічних характеристик найбільш важливою служить температура плавлення та робоча температура, що дозволяє залитий антифрикційний матеріал у підшипник. У промисловому виробництві бабіт метал виробляють з руди або вторинної сировини, прийнятої на переробку. Випускають його у вигляді злитків вагою 22 кг.
Бабіти за своїм складом можна підрозділити:
на свинцеві;
на кальцієві;
на олов'яні.
Бабіти зі свинцю мають у своїй основі сплави свинцю із сурмою. Така сполука називається евтектикою. Областью застосування свинцевих бабітів можна назвати антифрикційну обробку підшипників двигунів внутрішнього згоряння та прокатних верстатів металообробних підприємств. Його цілком можна застосовувати у залізничному транспорті.
У кальцієвих марках бабітів теж застосовується свинець, але сплави цього відрізняються наявністю у складі певної кількості кальцію. Більше того, до складу додаються такі елементи:
алюміній;
натрій;
олово.
Додавання цих компонентів дозволяє значно здешевити виробництво бабітів без втрати основних технічних характеристик.
Високою стійкістю до корозії та зносостійкістю відрізняються олов'яні бабіти. У складі цих сплавів є олово, мідь і Стибій, а деякі види олов'яних бабітів додається ще свинець чи кадмій. Олов'яні бабіти серед аналогічних сплавів є найдорожчими, тому здати їх на брухт найвигідніше.
Для створення прикрас такий метал не використовується, оскільки він може бути алергеном.
Вимоги ГОСТ Відповідно до стандартів, бабіт будь-якої групи повинен: виготовлятися з первинних або вторинних металів, відлитих у панчоху масою не більше 22 кг; виплавлятись у чушки з чистою поверхнею, без різного роду шлакових забруднень. У зламі чушки бабіт, за ГОСТом, має бути абсолютно однорідним. Виготовляти цей сплав можна у цехах, обладнаних системами вентиляції. Згідно з нормативами частка свинцю в повітрі робочої зони на підприємстві не повинна перевищувати 0,01/0,005 мг/м3, сурми - 0,5/0,2 мг/м3.
Найважливішою функцією бабіту є його зносостійкість, легкоплавкість та щільність, все це впливає на перегрів підшипників під час роботи. Також важливо при покупці зливків звернути увагу на чистоту поверхні, бажано щоб на злитку стояла марка бабіта. Всі ці унікальні властивості бабіта дозволяють йому досі актуально існувати та застосовуватись у механіці.
Немає питань про даний товар, станьте першим і задайте своє питання.